loading...

Delta Food

مجله دلتا

بازدید : 1091
دوشنبه 17 خرداد 1400 زمان : 15:36

شومیز زنانه این مزیت را به همراه دارد که با انواع مدل دامن و شلوار به سادگی ست می‌شود و استایل شما را جذاب می‌کند.
شومیز حریر طرح‌دار

اگر می‌خواهید برای یک مهمانی دوستانه یا رسمی، لباس زنانه مناسبی انتخاب کنید، ساده‌ترین و بهترین انتخاب، شومیز حریر زنانه خواهد بود. یکی از ترندهای اصلی بهار و تابستان، شومیز حریر طرح‌دار است. پارچه حریر، لطیف و جذاب است که لباس‌های زنانه را فاخر و چشمگیر می‌کند. علاوه بر این پارچه‌های طرح‌دار باعث ایجاد تمایز در ظاهر استایل زنانه می‌شوند. با ما در مجله دلتا همراه باشید.

  • شومیز حریر گل‌دار

شومیز حریر مجلسی جدید

این مدل پارچه نه تنها ظاهر استایل شما را شاد و جذاب می‌کند، بلکه در روحیه افرادی که با شما معاشرت می‌کنند، تأثیر مثبت و بسزایی خواهد داشت.

سعی کنید از اکسسوری و زیورآلات زنانه سنگین با طرح‌های شلوغ استفاده نکنید، چرا که طرح و زیبایی زیورآلات در شلوغی و طرح‌ لباس گم می‌شود.

دامن و شلوار هر دو گزینه مناسبی برای سِت با این مدل شومیز است.

  • شومیز مجلسی

مدل شومیز حریر زنانه

شومیز حریر طرح‌دار مجلسی یکی از زیباترین مدل‌های لباس است که با انواع مدل دامن بلند یا کوتاه و شلوار پارچه‌ای یا جین سِت می‌شود.

این مدل شومیز حریر زنانه بصورت دکمه‌دار و بدون دکمه در بازار موجود است و یقه گرد، هفت، کرواتی، پاپیونی یا یقه مردانه دارد.

قد شومیز حریر مجلسی تا کمر است، با این حال شما می‌توانید پایین این مدل لباس زنانه را داخل دامن یا شلوار قرار دهید تا قد شومیز مجلسی مشخص نشود.

معمولاً شومیز حریر طرح‌دار مجلسی را با مروارید، گیپور، پولک، نگین یا منجوق تزئین می‌کنند.

معمولاً در مراسم‌های رسمی، این مدل لباس را با کفش پاشنه بلند مجلسی سِت می‌کنند.

  • شومیز حریر هندی

این مدل شومیز حریر زنانه برگرفته از طرح‌ پارچه‌های هندی و پاکستانی است، اما به عنوان طرح سنتی ایرانی نیز یاد می‌شود. معمولاً این مدل شومیز حریر را سوزن‌دوزی یا سنگ‌دوزی می‌کنند که ظاهری بسیار اصیل و جذاب دارد.

این مدل شومیز حریر دخترانه با هر مدل دامن حریر یا شلوار جین دخترانه ست می‌شود.

  • شومیز حریر پلنگی

شومیز حریر

شومیز حریر پلنگی با طرح و خال‌های قهوه‌ای که به همراه دارد، با رنگ‌هایی همچون کرم و مشکی ست می‌شود.

از این جهت اگر می‌خواهید شلوار کتان زنانه‌ای برای این مدل شومیز حریر طرح‌دار تهیه کنید، رنگ مشکی و کرم را در اولویت خود قرار دهید.

  • شومیز حریر راه‌راه

شومیز حریر راه‌راه مناسب خانم‌هایی است که به استایل مجلسی و اداری علاقه دارند. این مدل شومیز حریر طرح‌دار زنانه، در عین سادگی و زیبایی باعث باریک‌تر شدن اندامتان می‌شود.

از این رو بسیاری از استایلیست‌ها بر این باورند خانم‌هایی که بالاتنه پُری دارند، انتخاب شومیز راه‌راه عمودی باعث می‌شود که اندامشان باریک‌تر به نظر برسد.

  • شومیز حریر خال‌خالی

مجله دلتا

شومیز حریر خال‌خالی دخترانه، یک لباس جذاب و مناسب برای دختران جوان و علاقه‌مند به مد و فشن است.

این مدل شومیز طرح‌دار دخترانه را می‌توانید به همراه دامن جین یا شلوار جین زاپ‌دار زنانه ست کنید.

شومیز حریر خال‌خالی دخترانه را به همراه یک کفش کتانی سفید زنانه یا صندل چرم در رنگ‌های زرشکی، عسلی یا قهوه‌ای ست کنید.

بازدید : 267
پنجشنبه 21 بهمن 1400 زمان : 15:23

شما می‌توانید با مواد خانگی اقدام به ساخت رژگونه‌های طبیعی با رنگ‌های مختلف کنید و پوست خود را از آسیب‌های احتمالی مواد آرایشی نجات دهید.
رژگونه طبیعی

استفاده از لوازم آرایش برای پوست مضر است، زیرا پوست را در معرض سموم قرار می‌دهد. شما می‌توانید از لوازم آرایش خانگی و طبیعی که هیچ‌گونه ماده شیمیایی ندارند، استفاده کنید. این بخش از مجله دلتا به ساخت رژگونه طبیعی در خانه اختصاص دارد.

آموزش ساخت رژگونه طبیعی در خانه

ساخت رژگونه طبیعی با پودر کاکائو

۱/۲ قاشق پودر مارانتا آروندیناسه، ۱/۲ قاشق پودر کاکائو طبیعی و ۱/۲ قاشق پودر هیبیسکوس را باهم مخلوط کنید. این رژگونه را روی دست خود امتحان کنید و برای اینکه رنگ دلخواه موردنظر شما را پیدا کند، می‌توانید هر مقدار از این مواد را طوری مخلوط نمایید تا ترکیب رنگ زیبایی به شما دهد.

اکنون که به رنگ موردنظر خود رسیدید، این پودر را در یک ظرف درب‌دار بریزید و در یخچال نگهداری کنید تا مدت ماندگاری آن بیشتر شود. مطمئن باشید این رژگونه آسیبی به پوست شما نمی‌رساند.

رژگونه طبیعی

تهیه رژگونه خانگی و طبیعی مایع با پودر چغندر

برخی از خانم‌ها استفاده از رژگونه مایع را بیشتر از رژگونه‌های پودری می‌پسندند. برای این کار به موادی مانند پودر چغندر، پودر نشاسته ذرت، اسطوخودوس، کاسه برای مخلوط کردن مواد، قاشق اندازه‌گیری و محفظه‌ای برای نگهداری مواد نیاز دارید.

۱ قاشق چای‌خوری پودر نشاسته را در یک کاسه می‌ریزیم و نصف قاشق چای‌خوری پودر چغندر به آن اضافه می‌کنیم و باهم خوب مخلوط می‌کنیم تا یک‌دست شود. سپس ۲ الی ۳ قطره اسطوخودوس را به مواد اضافه می‌کنیم و هم می‌زنیم تا چسبناک شود.

برای تست رژگونه خود با استفاده از یک قلم‌مو مقداری از این مواد را روی پوست دست خود تست کنید. اگر می‌خواهید رنگ رژگونه تیره یا روشن شود، مقدار پودر چغندر و پودر نشاسته را کم یا زیاد کنید تا رنگ دلخواه خود را بیابید.

رژگونه طبیعی

ساخت رژگونه کرمی

برای ساخت رژگونه طبیعی کرمی در منزل به هر نوع از رژگونه‌های خانگی که تهیه کرده‌اید مقداری کرم مرطوب‌کننده متناسب با پوست را اضافه کنید و طبق دلخواه خود تیره روشنی رنگ آن را تنظیم نمایید.

رژگونه طبیعی با استفاده از رنگ غذا

برای درست کردن یک رنگ گونه مقدار کمی آب، رنگ غذا و گلیسیرین را باهم مخلوط کنید تا به رنگ دلخواه خود برسید. سپس این مواد را در ظرفی ریخته و از آن استفاده کنید.

رژگونه اکلیلی و براق

اکنون که طرز تهیه رژگونه‌های طبیعی را آموختید می‌توانید به هر رژگونه خانگی پودر اکلیل یا پودر میکا اضافه کنید و از آن استفاده کنید تا گونه‌ها علاوه‌بر گرفتن رنگ زیبا، بدرخشد. اگر به این‌دست از مطالب علاقه دارید می‌توانید مطلب ترفندهایی آسان برای خط چشم کشیدن را بخوانید.

رژگونه طبیعی

پیشنهاد مطالعه: همچنین می‌توانید مطلب راهکارهایی شگفت‌انگیز برای رهایی از شکنندگی ناخن‌ها را بخوانید.

بازدید : 59
پنجشنبه 21 بهمن 1400 زمان : 15:17

پوست و سلامتی آن یکی از موارد مهم برای افراد است و در این میان سوال بسیاری از افراد این است که چه بخوریم تا پوستی سفید داشته باشیم؟
سفید شدن پوست

افراد در تلاش هستند تا با شناخت مواد مختلف و خواص آن‌ها تشخیص دهند که کدام یک از مواد خوراکی به سفیدی پوست آن‌ها کمک می‌کند. در این مطلب از مجله دلتا مواد خوراکی که به سفید شدن پوست صورت کمک می‌کنند را به شما معرفی می‌کنیم.

برای سفید شدن پوست صورت چه بخوریم؟

آب

یکی از مواد مورد نیاز بدن آّب است که اهمیت آن بر کسی پوشیده نیست. آب علاوه‌بر اینکه در شست‌وشوی صورت کاربرد دارد، با نوشیدن آن می‌توان به روشن شدن صورت کمک کرد. بر این اساس متخصصان توصیه می‌کنند روزانه ۶ تا ۸ لیوان آب مصرف نماییم.

سفید شدن پوست

آلوئه‌ورا

آلوئه‌ورا یکی دیگر از موادی است که به سلامتی، درخشندگی و سفیدتر شدن پوست کمک شایانی می‌کند. این گیاه به نوعی یک مرطوب‌کننده طبیعی و مفید به‌شمار می‌رود که مصرف آن علاوه‌بر نرم و مرطوب شدن موجب شفافیت و سفیدی می‌گردد.

سفید شدن پوست با سیب

این میوه سرشار از ویتامین C بوده که از پیری جلوگیری کرده و در عین حال موجب حفظ درخشندگی آن می‌شود. مصرف روزانه ۱ عدد سیب به همه افراد توسط پزشکان همواره توصیه می‌شود.

ریشه چغندر

تاثیر آنتی‌اکسیدان‌ها بر رفع چین و چروک و شفاف‌تر شدن پوست بر کسی پوشیده نیست. آنتی‌اکسیدان‌ها در مواد غذایی بسیاری وجود دارند که از آن جمله می‌توان به ریشه چغندر اشاره کرد. اگر می‌خواهید پوستی شفاف و براق داشته باشید، این گیاه را آب‌پز کرده و میل نمایید زیرا ریشه چغندر با داشتن آنتی‌اکسیدان‌های بسیار قوی از بروز چین و چروک جلوگیری کرده و در نهایت موجب سفیدی می‌شود.

سفید شدن پوست

سفید شدن پوست با هویج

این محصول با داشتن بتاکاروتن که در بدن با ساز و کار مخصوص خود به ویتامین A تبدیل می‌شود، باعث درخشان‌تر شدن صورت، از بین رفتن چین و چروک و سفیدی صورت می‌گردد. برای داشتن اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید مطلب سلامت و شادابی پوست با ماسک هویج! را بخوانید.

اسفناج

اسفناج جز سبزی‌هایی است که دارای آنتی‌اکسیدان بوده و علاوه‌بر این، این سبزی با داشتن خاصیت ضدالتهابی با سرکوب سموم، به صورت شما شفافیت و درخشندگی خاصی می‌بخشد.

سفید شدن پوست

پیشنهاد مطالعه‌: همچنین می‌توانید مطلب مشابه جوانسازی معجزه‌آسای پوست با این خوراکی‌ها را مطالعه کنید.

بازدید : 132
پنجشنبه 21 بهمن 1400 زمان : 15:13

لیست لباس‌های مناسب برای هر فصل، از سالی به سال دیگر تغییر می‌کند، اگر هم کلیت آن‌ها تغییر نکند، حتما جزئیات آن دچار تغییر خواهد شد.
لباس های ضروری برای هر فصل

در این مطلب از مجله دلتا فهرستی از انواع لباس های ضروری برای هر فصل را در اختیار شما می‌گذاریم تا بتوانید با ذهن منظم‌تری دست به انتخاب و خرید لباس بزنید.

انواع لباس های ضروری برای هر فصل را بشناسید!

بهار

رویه لباس

هوای بهار گاهی سرد است و گاهی گرم، به همین دلیل هم نمی‌توانید سراغ لباس‌های سراسر گرم بروید و بهتر است لباس‌های خود را لایه‌بندی کنید. مثلا روزی که هوا خنک است یک مانتوی نخ پنبه خنک بپوشید، اما روی آن یک رویه لباس نسبتا گرم به تن کنید.

بارانی

داشتن یک بارانی مانع خیس شدن لباس‌ها زیر رگبار باران‌های بهاری می‌شود و به استایل شما هم زیبایی بیشتری می‌بخشد. سایر لباس‌های بهاره محدودیت خاصی ندارند. از بلوز آستین سه‌ربع نخی گرفته تا شلوار جین کاغذی می‌توانند در گروه لباس‌های بهاره قرار بگیرند.

لباس های ضروری برای هر فصل

لباس های ضروری برای فصل تابستان

دامن شلواری

بهترین شلوارها برای تابستان دامن شلواری‌های نازک یا شلوارهای گشاد و خنک هستند. از پوشیدن شلوارهای چسبان با پارچه‌های ضخیم جدا خودداری کنید. این شلوارها به‌راحتی باعث حساسیت‌های پوستی خواهند شد.

مانتو نخی

خرید مانتو آزاد نخی با رنگ روشن از دیگر مواردی است که می‌تواند تابستان داغ شما را خنک کند. مانتوهای نخی هوا را به‌راحتی از بین تار و پودها عبور می‌دهند و بدن را خنک نگه می‌دارند. اگر به این‌دست از مطالب علاقه دارید می‌توانید مطلب مدل‌های مانتو مجلسی عید ۱۴۰۱ را بخوانید.

لباس های ضروری برای هر فصل

پاییز

تونیک بافت نازک

تونیک‌های آستین بلند با بافت نازک یکی از لباس های ضروری برای فصل پاییز هستند. این لباس‌ها به‌تنهایی شما را گرم نگه می‌دارند، اما باعث عرق کردن نمی‌شوند.

رویه گرم یا بارانی

داشتن یک بارانی ساده یا یک رویه بافت گرم از دیگر گزینه‌هایی است که خوب است استفاده از آن را مدنظر قرار دهید. هر وقت هوا سرد شد می‌توانید رویه را به بلوز بافت اضافه کنید و هر وقت گرم شد آن را دربیاورید.

لباس های ضروری برای فصل زمستان

نیم بوت

بهترین کفشی که به ساختن انواع استایل‌ها کمک می‌کند، نیم‌بوت است. نیم‌بوت هم برای استایل روزمره مناسب است و هم به کار استایل نیمه‌رسمی می‌آید. گرم است، لیز نمی‌خورد و امنیت شما را فراهم خواهد کرد.

پالتو یا کاپشن

همان تونیک‌های بافت نازک را که از فصل قبل خریده‌اید، در زمستان دم‌دست بگذارید، ولی به‌جای اینکه آن را با رویه یا بافت همراه کنید، به‌همراه کاپشن یا پالتو بپوشید.

شلوار ضخیم و گرم

استفاده از شلوار جین‌های تیره رنگ، شلوارهای مخمل کبریتی و شلوارهای پشمی و توکرکی برای مبارزه با سرمای زمستان ایده‌آل است. اگر شلوار شما چندان گرم نیست، می‌توانید از یک جوراب شلواری توکرکی نازک در زیر شلوار استفاده کنید.

لباس های ضروری برای هر فصل

پیشنهاد مطالعه: همچنین می‌توانید مطلب جدیدترین مدل‌های شومیز زنانه شیک را بخوانید.

بازدید : 47
پنجشنبه 21 بهمن 1400 زمان : 15:06

دلمه‌ها جزو غذاهای ایرانی هستند که انواع مختلفی دارند و هر کدام از آن‌ها هم به نوبه خودش بسیار جذاب و لذت‌بخش هستند. فلفل دلمه‌ای هم جزو سبزیجاتی است که ویتامین C زیادی دارد.
دلمه فلفل دلمه ای بدون گوشت

دلمه فلفل یکی از انواع دلمه است که اتفاقا بسیار محبوب و پرطرفدار است. دلمه فلفل یک غذای ایرانی است که می‌توان از آن در وعده ناهار یا شام استفاده کرد. این غذا جزو غذاهای سبک به شمار می‌رود که می‌توانید به‌عنوان یک پیش‌غذای لذیذ هم آن را تهیه کنید. در این بخش از مجله دلتا به طرز تهیه دلمه فلفل دلمه ای بدون گوشت می‌پردازیم.

مواد لازم برای تهیه دلمه فلفل دلمه ‌ای بدون گوشت

  • لپه یک پیمانه
  • برنج دو پیمانه
  • سبزی دلمه یک پیمانه
  • فلفل دلمه‌ای چهار یا پنج عدد
  • آلو چند عدد
  • زرشک به مقدار نیاز
  • رب گوجه فرنگی

دلمه فلفل بدون گوشت

طرز تهیه دلمه فلفل دلمه‌ ای بدون گوشت

مرحله اول

ابتدا در یک قابلمه آب را جوش بیاورید و دو پیمانه برنج خود را به آب جوش اضافه کنید تا کمی بپزد و بعد برنج خود را آبکش کرده و کنار بگذارید.

مرحله دوم

لپه‌ها را پاک و یک تا دو ساعت پیش از پختن آن‌ را خیس کنید. بعد از این مدت لپه‌ها را نیز بپزید.

مرحله سوم

پیازها را بشویید و به صورت نگینی خرد کنید. پس از اینکه پیاز‌ها را خرد کردید در تابه روغن بریزید و روی حرارت بگذارید تا داغ شود، بعد از داغ شدن روغن پیاز‌ها را اضافه کنید و تفت دهید.

دلمه فلفل

مرحله چهارم

در این مرحله لپه پخته‌شده و زرشک پاک و شسته‌شده را نیز به تابه اضافه کنید و تفت دهید. همچنین رب را نیز به تابه اضافه نمایید و تفت دهید.

مرحله پنجم

برنج آبکش‌شده را همراه با سبزی دلمه به تابه اضافه کرده و مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید.

مرحله ششم

فلفل دلمه‌ای‌ها را بشویید و سر آن‌ها را ببرید اما دور نریزید. داخل فلفل دلمه‌ای را خالی کنید.

مرحله هفتم

داخل فلفل دلمه‌ای‌ها را با موادی که طی مراحل قبل آماده کرده‌اید پر کنید.

مرحله هشتم

با رب گوجه فرنگی، آب، آلو و ادویه سس تهیه کنید و دلمه‌ها را داخل آن قرار داده و اجازه دهید با حرارت بپزند. بعد از این مرحله و پخت دلمه‌ها غذای شما آماده است و می‌توانید نوش جان کنید.

اگر به دلمه‌ها علاقه دارید، دلمه کلم برگ را هم بخوانید.

فلفل دلمه ای

پیشنهاد مطالعه: همچنین مطلب شاه پلو غذای اعیانی و مجلسی ایرانی را در مجله آشپزی دلتا بخوانید.

بازدید : 57
پنجشنبه 21 بهمن 1400 زمان : 15:03

اضافه کردن چاشنی‌ها در هر غذایی برای عطر و طعم دادن به آن غذا لازم است. البته اگر به اندازه استفاده شود. در غیر این‌صورت باعث خراب شدن غذای ما می‌شود.
رفع مشکل رب زیاد در غذا

رب گوجه‌فرنگی، یکی از چاشنی‌‌های محبوب در آشپزی ایرانی است. به کمک رب گوجه‌فرنگی رنگ و طعم غذاها بسیار عالی خواهد شد. در گذشته از رب‌‌های خانگی در طبخ غذاها استفاده‌ می‌شد که رنگ کمتری داشتند اما امروزه به دلیل سخت بودن فرایند رب درست کردن، اکثر افراد از رب‌‌های صنعتی و آماده در پخت و پز استفاده‌ می‌کنند. از آنجایی که اضافه کردن رب گوجه‌فرنگی به وضوح رنگ غذا را تغییر‌ می‌دهد، پیش‌ می‌آید که کسی رب را بیش از اندازه به غذا اضافه کند. اگر شما هم به هر دلیلی با مشکل زیاد شدن رب روبه‌رو شده‌اید، حتما به دنبال راه‌حلی برای این مسئله‌ می‌گردید. با مجله دلتا همراه باشید تا رفع مشکل رب زیاد در غذا را یاد بگیرید.

رفع مشکل رب زیاد در غذا

متاسفانه رب اضافی در غذا را نمی‌توان به سادگی شور شدن یا تند شدن از بین برد. اما این به این معنی نیست که مجبور هستید غذایی را که پر از رب گوجه‌فرنگی است به اجبار بخورید. برای رفع این مشکل هم روش‌‌هایی وجود دارد.

رب زیاد در غذا

زیاد شدن رب غذا در خورشت‌‌ها یا سوپ‌‌ها

در انواع خورشت‌‌ و سوپ‌‌، اگر به اشتباه رب زیادی اضافه کردید‌ می‌توانید کمی آب خورشت را برداشته و به جایش آب جوش اضافه کنید. با این کار ممکن است کمی طعم خورشت شما کمتر شود، اما حداقل مجبور نخواهید بود تا یک غذای سرخ و پر از رب را میل کنید.

اضافه کردن مقدار غذا

درست کردن غذا، نیاز به صرف وقت و انرژی زیادی دارد. اگر به هر دلیلی رب گوجه‌فرنگی غذای شما زیادتر از حد استاندارد شد و شما هم وقت کافی داشتید، پیشنهاد ما این است که کمی دیگر از همان غذا بپزید. در خوراک‌‌های گیاهی معمولا‌ می‌شود با اضافه کردن سبزیجات، حبوبات و سویا، حجم غذا را افزایش داد. با این کار حداقل نتیجه نهایی برایتان قابل قبول خواهد بود.‌ می‌توانید اضافی غذا را در فریزر منجمد کنید تا در روزهای آتی به سراغش بروید.

سخن پایانی

همان‌طور که‌ می‌بینید این ترفندها آنچنان هم بی‌دردسر نیستند. توصیه ما به شما این است که همیشه در اضافه کردن ادویه‌‌ها و چاشنی‌‌ها دقت به خرج دهید. به همین دلیل است که در برنامه‌‌های آشپزی همیشه میزان دقیق همه مواد اولیه ذکر‌ می‌شود. شاید کمی ظرف بیشتری کثیف شود اما اگر از قبل ادویه و چاشنی‌‌ها را مطابق دستور در ظرف بریزید، دیگر با مشکل این‌چنینی مواجه نخواهید شد.

رب اضافی در غذا

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر، مطلب رول اسپاگتی غذایی دلپذیر برای یک دورهمی دوستانه را بخوانید.

بازدید : 62
پنجشنبه 21 بهمن 1400 زمان : 14:59

اگر از طعم کتلت‌های تکراری خسته شدید ما به شما کتلت مرغ را پیشنهاد می‌دهیم. کتلت مرغ یک غذای سبک است که می‌تواند یک شام مقوی باشد.
طرز تهیه کتلت مرغ و هویج

کتلت مرغ و هویج یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه ایرانی است که با مواد متنوعی تهیه می‌شود. در این دستور روش پخت دیگری را برای شما در نظر گرفته‌ایم که با استفاده از آن یک غذای خوشمزه در کنار خانواده‌تان صرف کنید. با مجله دلتا همراه باشید تا طرز تهیه کتلت مرغ و هویج را با هم یاد بگیریم.

مواد لازم برای طرز تهیه کتلت مرغ و هویج

  • فیله مرغ ۳۰۰ گرم
  • هویج ۲ عدد
  • پیاز ۲ عدد
  • کره یا روغن مایع ۲ قاشق سوپ‌خوری
  • ‌تخم‌مرغ ۱ عدد
  • برگ جعفری ۲ قاشق غذاخوری
  • جو پرک ۵ قاشق غذاخوری
  • پودر سوخاری ۳ قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

کتلت مرغ و هویج

طرز تهیه کتلت مرغ و هویج

مرحله اول

برای تهیه کتلت مرغ و هویج خوشمزه، ابتدای کار فیله مرغ را به صورت نگینی ریز خرد کنید، سپس درون یک کاسه مناسب بریزید. در ادامه جعفری را بشویید و درون آبکش قرار دهید تا آب اضافی آن خارج شود.

مرحله دوم

حالا هویج را بشویید، سپس پوست آن را جدا و با دندانه‌های درشت رنده کنید. در ادامه جعفری را روی تخته گوشت قرار دهید. سپس به صورت ریز ساطوری و به فیله مرغ اضافه کنید.

مرحله سوم

در این مرحله جو پرک را درون خردکن بریزید و آسیاب کنید تا پودر شود. پیاز را به صورت نگینی ریز کنید. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار دهید.

مرحله چهارم

حالا مقداری روغن مایع یا کره درون تابه بریزید و بلافاصله پیاز را اضافه کنید. سپس تفت دهید تا سبک و شیشه‌ای شود. در ادامه هویج رنده‌شده را به پیاز اضافه کنید و به تفت دادن ادامه دهید تا هویج نرم شود.

مرحله پنجم

در این مرحله مخلوط پیاز و هویج را به سینه مرغ اضافه کنید. سپس نمک و فلفل سیاه مواد کتلت را اندازه نمایید. در ادامه ‌تخم‌مرغ را به مواد کتلت اضافه و خوب ورز دهید تا مواد یکدست شود.

کتلت مرغ

مرحله ششم

حالا پودر سوخاری را به مواد کتلت اضافه کنید و مجددا ورز دهید تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار دهید. سپس مقداری روغن مایع درون آن بریزید و بگذارید تا روغن گرم شود.

مرحله هفتم

در این مرحله مقداری از مواد کتلت بردارید، سپس به شکل دلخواه فرم دهید و درون جو پرک پودرشده بغلتانید تا سطح کتلت را پوشش دهد. سپس کتلت مرغ و هویج را درون تابه قرار دهید و کاملا سرخ کنید.

مرحله هشتم

حالا زمانی که یک طرف کتلت به‌طور کامل سرخ شد آن را برگردانید، سپس اجازه دهید طرف دیگر آن کاملا سرخ شود. در ادامه کتلت‌ها را روی دستمال مخصوص آشپزخانه قرار دهید تا روغن اضافی‌اش کشیده شود.

مرحله آخر از طرز تهیه کتلت مرغ و هویج

در نهایت کتلت را درون ظرف مورد نظرتان بریزید، از گوجه گیلاسی، جعفری و فلفل سبز برای دورچین کتلت‌ها استفاده کنید. در آخر کتلت‌ها را به همراه نان تازه و سس دلخواه سرو نمایید.

اگر به راز خوشمزه شدن کتلت و کوکو علاقه دارید این مطلب را بخوانید.

کتلت هویج با مرغ

پیشنهاد مطالعه: اگر به دانستنی‌های آشپزی علاقه دارید ۱۰ اشتباه رایج در آشپزی که شاید ندانیم را در مجله بخوانید.

بازدید : 110
چهارشنبه 20 بهمن 1400 زمان : 18:59

این ساندویچ مرغ سرشار از پروتئین و آنتی اکسیدان است. این غذا یک خوراک ساندویچی است که به صورت تند و با پیاز فراوان و قارچ تهیه می‌شود.
طرز تهیه ساندویچ مرغ بندری

ساندویچ مرغ بندری یکی از انواع ساندویچ‌های خوشمزه و لذیذ است. همان طور که از اسم آن پیداست داخل این ساندویچ از مرغ و قارچ با طعم تند و تیز استفاده می‌شود. این ساندویچ را‌ می‌توانید در وعده‌های ناهار و شام میل کنید. یک پیشنهاد ویژه برای دوستداران طعم و مزه مرغ است که‌ می‌توانند در کمترین زمان و بسیار سریع آن را تهیه کنند. با مجله دلتا همراه باشید تا طرز تهیه ساندویچ مرغ بندری را یاد بگیریم.

مواد لازم برای طرز تهیه ساندویچ مرغ بندری

  • سینه مرغ ۱ عدد
  • قارچ ۱۵۰ گرم
  • فلفل دلمه ۲ قاشق غذاخوری
  • سیب زمینی ۲ عدد متوسط
  • پیاز ۱ عدد متوسط
  • نان باگت ۲ عدد
  • رب گوجه‌فرنگی ۱ قاشق غذاخوری
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و فلفل قرمز به مقدار لازم

ساندویچ مرغ بندری

طرز تهیه ساندویچ مرغ بندری

مرحله اول

ابتدا سینه مرغ را بشویید و روی تخته برش نگینی خرد کنید و اجازه دهید آب اضافی آن خارج شود. قارچ و سیب‌زمینی و فلفل دلمه‌ای و پیاز را روی تخته برش نگینی خرد کنید. مواد را کنار بگذارید.

مرحله دوم

در تابه مناسب مقداری روغن بریزید و پیاز‌های نگینی خرد شده را اضافه کنید و تفت دهید تا سبک و طلایی شود. به ترتیب سینه مرغ نگینی خردشده و سیب زمینی را به تابه اضافه کنید و تفت دهید تا با حرارت ملایم بپزند. در این مرحله قارچ‌ها را به پیاز اضافه کنید و اندازه ۱ قاشق غذاخوری آبلیمو بریزید تا قارچ‌ها سیاه نشوند و مقداری بپزند.

مرحله سوم

سپس فلفل دلمه‌ای‌های خردشده را به همراه ادویه‌ها که شامل نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و فلفل قرمز است اضافه کنید و هم بزنید تا از خامی خارج شوند. در این مرحله نوبت اضافه کردن رب گوجه‌فرنگی است. رب را اضافه کنید و در صورت نداشتن روغن، مقداری روغن بریزید و رب را با روغن گرم‌شده تفت دهید تا رنگ باز کند. سپس زیر شعله را خاموش کنید.

مرغ بندری

مرحله چهارم

نان باگت را با چاقوی تیز از طول برش دهید و خمیر داخل نان باگت را خارج کنید و از مواد از قبل آماده‌شده به ساندویچ اضافه کنید و‌ می‌توانید از گوجه و خیار شور قبل از ریختن مواد داخل نان باگت استفاده کنید. مواد را بریزید. با سس کچاپ یا خردل سرو کنید.

اگر به غذاهای فوری برای شام علاقه دارید، ۶ غذای خوشمزه و فوری برای وعده شام را هم بخوانید.

نکات مهم طرز تهیه ساندویچ مرغ بندری

  • می‌توانید از جعفری تازه داخل ساندویچ استفاده نمایید.
  • پنیر پیتزا هم آن را خوشمزه‌ می‌کند.
  • می‌توانید سیب‌زمینی‌ها را جدا سرخ کنید تا برشته‌تر شوند.

ساندویچ مرغ و قارچ

پیشنهاد مطالعه: رول اسپاگتی غذایی دلپذیر برای یک دورهمی دوستانه

بازدید : 64
چهارشنبه 20 بهمن 1400 زمان : 18:56

با وجود اینکه خورشت قیمه یک غذای سنتی و اصیل ایرانی‌ است و خیلی‌ها هم آن را به‌عنوان یک غذای مجلسی در مهمانی‌ها می‌پزند، ولی شاید باور نکنید که خیلی از افراد رازهای خورشت قیمه خوشمزه را نمی‌دانند.
دو راز خوشمزه شدن خورشت قیمه

برای خوشمزه شدن خورشت قیمه نکات مهمی وجود دارد. که در ادامه به‌طور خلاصه به آن‌‌ها اشاره‌‌ می‌کنیم. در صورتی‌که تا به حال این نکات را رعایت نکرده‌اید، حتما آن‌‌ها را در نظر داشته باشید. اما در بین این نکات ۲ راز مهم وجود دارد که در کمتر جایی به آن اشاره شده و شاید تا الان نشنیده باشید و برای خوشمزه شدن قیمه خیلی مهم هستند. با مجله دلتا همراه باشید تا دو راز خوشمزه شدن خورشت قیمه را با هم یاد بگیریم.

دو راز خوشمزه شدن خورشت قیمه

طعم عالی تنها با یک ادویه

همان‌طور که می‌دانید، ادویه‌ها برای هر غذایی لازم هستند و عطر و طعم متفاوت به غذاها می‌دهند. بنابراین‌‌ می‌توان با انتخاب ادویه مناسب، یک خورشت قیمه خوشمزه و خوش عطر داشته باشیم.

در خورشت خود با توجه به مقدار خورشت و تعداد نفرات برای مثال برای ۴ نفر یک قاشق چای‌خوری دارچین به خورشت خود اضافه کنید و ببینید با یک کار کوچک، چقدر طعم و عطر خورشت شما فرق می‌کند و عالی می‌شود. توصیه می‌کنیم این ترفند را حتما امتحان کنید.

وقتی که لپه و گوشت پخت، همراه با اضافه کردن لیمو عمانی باید برای هر چهار نفر حدود یک قاشق چای‌خوری سرخالی دارچین هم به خورشت بزنید.

خوشمزه شدن قیمه

دو راز خوشمزه شدن خورشت قیمه با یک کار کوچک

راز دومی که باعث‌‌ می‌شود خورشت شما خوشمزه‌تر از دیگر خورشت‌‌ها باشد؛ این است که لپه را تفت دهید یا از قبل نیم‌پز کنید.

در هنگام سرخ کردن گوشت بعد از سرخ کردن، لپه‌ای را که قبلا خیس کرده‌اید با گوشت، چند دقیقه تفت دهید. این کار باعث می‌شود طعم و بوی بد لپه گرفته و خورشت شما عالی شود. به‌علاوه از وا رفتن لپه در خورشت جلوگیری‌‌ می‌کند.

همچنین می‌توانید لپه را با آب کم، ۱۵ دقیقه نیم‌پز کنید. این کار کف و بوی لپه را‌‌ می‌گیرد. در نتیجه خورشت بوی آبگوشت و خامی لپه را نمی‌گیرد. چون لپه نیم‌پز شده، اگر آن را زود به خورشت اضافه کنید وا‌‌ می‌رود؛ در نتیجه در نیم ساعت آخر آن را به خورشت اضافه کنید.

راز قیمه خوشمزه

پیشنهاد مطالعه: اگر به مطالب آشپزی علاقه دارید ۶ غذای خوشمزه و فوری برای وعده شام را در مجله بخوانید.

بازدید : 47
چهارشنبه 20 بهمن 1400 زمان : 18:53

به‌طور کلی پلو در فرهنگ کشورهای ایران، آذربایجان، ازبکستان و ترکیه به مجموعه غذاهایی اطلاق می‌شود که در آن برنج با مواد دیگر ترکیب شده باشد؛ از جمله انواع سبزیجات، دانه‌ها، حبوبات، آجیل، خشکبار و غیره.
طرز تهیه شاه پلو

شاه پلو غذایی برای یک میز جشن یا ناهار ‌بی‌نظیر است. این پلو به طرز حیرت‌انگیزی خوشمزه و خوشبو است. شاه پلو را‌‌ می‌توان با سبزیجات تازه یا انواع ترشی‌ها سرو کرد. این غذا اصالتا زاهدانی بوده و همان‌طور که از اسمش پیدا است در گذشته یک غذای اعیانی بوده است. این برنج جزو برنج‌‌‌های مخلوط است که نیازی به خورشت ندارد و به تنهایی سرو‌‌ می‌شود. با مجله دلتا همراه باشید تا طرز تهیه شاه پلو را یاد بگیرید.

مواد لازم برای طرز تهیه شاه پلو

  • لوبیا قرمز ۱ پیمانه
  • پیاز درشت ۱ عدد
  • گوشت راسته گوسفند ۲۵۰ گرم
  • روغن ۱ قاشق غذاخوری
  • رب گوجه‌فرنگی ۱ قاشق غذاخوری
  • فلفل سیاه به مقدار لازم
  • برنج ۳ پیمانه
  • پوره سیر یا پودر سیر به میزان لازم
  • چوب دارچین ۱ عدد
  • پاپریکا به مقدار لازم
  • آب جوش ۲ لیوان
  • هویج ۱ عدد
  • نمک به میزان لازم
  • زعفران دم کرده به میزان لازم
  • زرشک نصف پیمانه
  • خلال بادام و خلال پسته به میزان لازم
  • شکر نوک قاشق چایخوری
  • کره ۱ قاشق غذاخوری
  • بادمجان ۲ عدد
  • جعفری خردشده ۵۰ گرم

 شاه پلو

طرز تهیه شاه پلو

مرحله اول

لوبیا قرمز را از یک شب قبل خیس کرده و با کمی آب درون قابلمه ‌‌بریزید و نیم‌پز ‌‌کنید و کنار ‌‌بگذارید. سپس پیازها را نگینی خرد ‌‌کنید.

مرحله دوم

پیاز‌‌‌ها را داخل قابلمه اضافه کرده و تفت دهید تا سبک و شیشه‌ای شود. به آن گوشت راسته گوسفند را که کاملا ریز خرد شده است، اضافه و با حرارت بالا سرخ ‌‌کنید.

مرحله سوم

سپس رب گوجه، فلفل سیاه و کمی پوره سیر یا پودر سیر، چوب دارچین و مقداری پاپریکا اضافه ‌‌کنید و وقتی رب کاملا سرخ شد، به آن دو لیوان آب جوش اضافه ‌‌کنید و ‌‌بگذارید با حرارت کم به مدت یک ساعت بپزد.

مرحله چهارم

بعد از گذشت یک ساعت به مواد لوبیا‌‌‌های نیمه پخته‌شده را با یک عدد هویج حلقه‌ای و آب نارنج اضافه ‌‌کنید.‌‌ می‌توان به جای آب نارنج از آب‌غوره یا آب‌لیمو نیز استفاده کرد.

مرحله پنجم

در این مرحله هویج‌‌‌ها را به آن بیفزایید. یک ساعت دیگر هم به آن زمان ‌‌دهید تا مواد با هم کاملا بپزد. ‌در اواسط پخت به آن نمک و زعفران دم‌کرده اضافه ‌‌کنید.

مرحله ششم

وقتی آب مواد کاملا کشیده شد و به روغن افتاد، یعنی آماده است. زیر آن را خاموش ‌‌کنید. زرشک را با مقداری خلال بادام و خلال پسته در یک تابه کوچک ‌‌بریزید.

مرحله هفتم

سپس به آن شکر‌‌ بزنید و با کره در حدود یک دقیقه تفت ‌‌دهید و کنار ‌‌بگذارید. بادمجان‌‌‌ها را به صورت مکعبی خرد ‌‌کنید. نمک بزنید تا تلخی آن گرفته شود.

مرحله هشتم

بادمجان‌‌‌ها را در یک تابه با کمی روغن، سرخ کنید و کنار ‌‌بگذارید. جعفری خردشده را هم آماده کنید. برنج را آبکش ‌‌کنید. یک قابلمه بردارید و در کف آن نان یا سیب‌زمینی را به عنوان ته‌دیگ ‌‌قرار دهید.

مرحله آخر از طرز تهیه شاه پلو

در این مرحله برنج را ‌‌بگذارید تا با حرارت ملایم دم بکشد. در ادامه وقتی برنج دم کشید، آن را درون ظرف مناسب سرو بریزید و از مواد لا به لای آن قرار دهید. در آخر روی برنج را با برنج زعفرانی به سلیقه خود تزیین ‌‌کنید.

اگر به پلوهای مخلوط علاقه دارید طرز تهیه گوجه پلو با مرغ بریان را هم بخوانید.

 شاه پلو مخلوط

پیشنهاد مطالعه: اگر به مطالب آشپزی علاقه دارید مطلب طرز تهیه آش رشته اردبیل را بخوانید.

تعداد صفحات : 33

درباره ما
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 2498
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 169
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 80
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 414
  • بازدید ماه : 2353
  • بازدید سال : 14331
  • بازدید کلی : 390354
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه